De perfecte landingspagina maken in 10 stappen + Afbeeldingen

De perfecte landingspagina maken

Een landingspagina word steeds belangrijker, klanten willen namelijk weten waarom het product of dienst hun kan helpen. Benieuwd hoe je een perfecte landingspagina kan maken? lees deze blog verder

Wat is een landingspagina?

Een landingspagina is geen blog. En het geen pagina die je aan de voorkant van je ook niet website ziet. Maar wat is dan wel een landingspagina? Dat is een losse webpagina waar je mensen naartoe stuurt via advertenties, blogs of social media. Je wilt mensen triggeren om een actie te ondernemen. Dat kan zijn een mail achterlaten, een intakegesprek etc.

Een landingspagina heeft maar één doelgroep en één boodschap. Dit doe je omdat je je doelgroep wilt aanzetten tot actie, als het een te grote doelgroep is voelen ze zich meestal niet aangesproken omdat er in zulke algemene termen wordt gesproken.

De perfecte landingspagina in WordPress

Vanuit Dboon ontwerp maken we alle website’s vanuit WordPress. WordPress werkt met een blokkenstructuur. 5 blokken op een rij en deze kan je vrij invullen met tekst en of beeld. WordPress werkt met een blokkenstructuur omdat je hierdoor een website op een desktop goed zichtbaar is maar ook op mobiel. In deze blog leggen wij voornamelijk uit hoe je een goede landingspagina maakt qua structuur.

Stap 1 van een landingspagina

perfecte landingspagina maken, stap 1

Zet je logo bovenaan, zo weten mensen wie je bent en wat je doet. Op deze pagina zie je geen menubalk om zo min mogelijk afleiding te creëren. Je wilt immers dat ze je pagina lezen en niet wegklikken.

Stap 2 de header

perfecte landingspagina maken, stap 2

Een header (vakterm) is een deel aan de bovenzijde onder het menubalk. Hierbij plaatsen we een mooie en duidelijke foto waar je product of dienst over gaat. Hierbij komt een pakkende titel en een belofte. Dit moet de aandacht trekken om de hele pagina te gaan lezen. Dus denk goed na over wat jij in je titel kan zetten om je bezoeker zo goed mogelijk aan te spreken. Speel in op problemen die je voor ze kunt oplossen en hoe jij ze het beste kunt helpen.

Stap 3 voordelen

Uitgelichte voordelen met een illuustratie

Plaats onder de header 2 of 3 uitgelichte voordelen. Liefst uitgelicht met een afbeelding. Zo kunnen bezoekers die alleen de pagina scannen direct de voordelen zien van je product of dienst. Focus hierbij voornamelijk op het eindresultaat.

Stap 4 je ervaring

perfecte landingspagina maken, stap 4

Zorg in dit stukje van de landingspagina dat je klanten het probleem gaat herkennen en speel daarop in met je ervaring. Neem de ruimte die je nodig hebt maar hou het wel kort en krachtig. Zet onder deze knop ook een button die direct naar je product/dienstaanbieding gaat. Snelle beslissers kunnen hierdoor direct door naar het product of dienst. Stap 5 oplossing

Oplossing bieden van het probleem

Benadruk nogmaals het probleem van je klant maar ook de voordelen indien zij jouw product gaan kopen. Praat niet over hoe je tot het eindproduct tot stand komt, mensen zijn meer geïnteresseerd wat het eindresultaat is van je product of dienst.

*extra tip! Hou de teksten kort en krachtig en verdeel de teksten in korte stukken met subkopjes. Zorg er ook voor dat je teksten activerend zijn en zo stap voor stap de bezoeker overtuigen.

Stap 6 ervaring van je klanten

perfecte landingspagina maken, stap 6

Dit is een belangrijk element in een landingspagina. Deel de ervaringen van je klanten. En niet op deze manier ” wat perfect” “wat goed”, probeer door te vragen waarom zij jou zo goed vinden, welk probleem is opgelost? Zo creëer je geloofwaardigheid.

Stap 7 landingspagina met belofte

perfecte landingspagina maken, stap 7

Beschrijf hierna de voordelen / belofte van je product of dienst. Ook kan je een opsomming van alle voordelen als het probleem opgelost is.

Stap 8 Product samenvatting

perfecte landingspagina maken, stap 8

Schrijf hier een korte en krachtige samenvatting van je product of dienst. En maak een call to action.

*wat is een call to action? Dat is een knop die de aandacht trekt om je product te kopen of om contact op te nemen. Deze knop is vaak een tegenovergestelde kleur dan die je gebruikt. Zo valt deze goed op en zullen je klanten hier ook als eerste op klikken. Bekijk het voorbeeld van de landingspagina onderaan dit bericht. Je ziet, de oranje knoppen vallen het meeste op.

Stap 9 Afsluiten van de perfecte landingspagina

stap9 een aanmeldknop

Dit is de laatste stap, nogmaals de call-to-action knop en indien je hebt laat nog meer reviews zien. Je kan reviews door middel van teksten op je website neerzetten maar ook door video’s. Zo maak je de perfecte landingspagina

De perfecte landingspagina heb je nu gemaakt. Indien je al deze blokken onder elkaar zet dan word jouw (potientiele) klant meegenomen in je verhaal en is grote kans dat ze je product of dienst afnemen.

Stap 10 Meten is weten

Dit is een globale structuur voor je landingspagina, een begin. Als de perfecte landingspagina eenmaal staat meet je met google analytics hoeveel mensen er op deze pagina komen en hoeveel er hiervan doorklikken. Klikken de meeste mensen bij deze pagina weg? Dan kunnen we dit achterhalen en doelgericht bijsturen.

Vragen?

Heb je nog vragen stel deze gerust via

Voorbeeld van een totale Landingspagina met het blokkenstructuur

 

 

structuur, wordpress, landingspagina

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *